אודות מכון מישרים

מכון מישרים עושה שימוש מושכל בפלטפורמה של דיני הבוררות כאמצעי לפתרון סכסוכים עסקיים מורכבים, בהקפידו על ניצול מיטבי של היתרונות המובנים הקיימים בניהול הליכים שלא באמצעות מערכת בתי המשפט.

לבוררות במכון מישרים יתרונות ביחס למכוני בוררות הפועלים על פי אותם העקרונות הפועלים בבתי המשפט.

הליכי הבוררות במישרים מובילים לתוצאה הוגנת, מהירה, יעילה, חסכונית ובעלת כלים אפקטיביים לסיים סכסוך לצמיתות בכבוד ובדרכי נועם, ללא מערבולת אינסופית שהיא הסיבה והמסובב של הליכים משפטיים מיותרים.

 

המכון שם בראש מעייניו להעניק לצדדים שירות ענייני ומקצועי במטרה ברורה לסיים את הסכסוך באופן מלא (וללא "קצוות") מהר כל הניתן. 

 

בורר  במכון מישרים לא כפוף לסדרי הדין ולדיני הראיות הקיימים בבתי המשפט הקלאסיים. הגמישות הפרוצדורלית מאפשרת להתמקד באופן מקצועי וענייני בהגעה לחקר האמת והכרעה הוגנת ומהירה במחלוקת מבלי להיות כפוף לסדרי דין ופרוצדורות מיושנים, מסורבלים ובעיקר מיותרים.

הבורר במכון מישרים רואה בתפקידו שליחות ופועל על פי הקוד האתי של המכון הרואה בציבור המתדיינים לקוחות הזכאים לשירות מקצועי וענייני.

לכן, במכון מישרים, הבורר פועל במשולב עם גורם מקצועי בעל התמחות ספציפית בתחום הנידון. הבוררות מתנהלת בשקיפות ובשיתוף, במקרים לא מעטים, עפ"י העניין, פסק הבורר נמסר לצדדים כטיוטא לקראת פרסומו כהכרעה סופית, בדומה לחוות דעת מומחה, וזאת על מנת לאפשר לצדדים להעביר את הערותיהם/הבהרות להחלטה, וזאת  הן במטרה למנוע טעויות בפסק הדין הסופי והן במטרה לפעול בשקיפות ובאופן המונע כל חשש שהבורר לא הבין או לא התייחס לכל טענות הצדדים באשר הן. 

 

הרקע להקמת מכון מישרים

החיים העסקיים הם המנוע אשר מייצר את הכלים לקיומה הפיזי של האנושות.

ככל שהאנושות מתקדמת יותר, כך המכונה העסקית הופכת להיות מורכבת ושברירית יותר.

מערכת המשפט היא השמן אשר אמור לאפשר לגלגלי השיניים של העולם העסקי להמשיך לפעול מבלי לחרוק, או, חלילה, להישבר.

המערכת המשפטית הקלאסית לא תמיד משכילה להדביק את קצב התפתחות האנושות ולתת מענה הולם לדרישות של השוק העסקי המתפתח ללא הרף, ולדרישות של ה"מתדיין" המודרני בעידן הנוכחי.

פרדיגמות משפטיות מיושנות, מסורבלות ולעיתים מתנשאות; פרוצדורות מעיקות, הטפל מאפיל על העיקר, הכלי קם על תוכנו, הפרוצדורה מכרסמת במהות והאמצעי הופך למטרה ; מחלוקת עסקית הנדרשת להכרעה מהירה  (וחזרה לשגרה העסקית) הופכת להליכים אינסופיים מיותרים; במקרים רבים,  ההליך המשפטי מסתיים כשהוא כבר לא רלוונטי לגורמים המעורבים, “Justice delayed is justice denied”

עקרון העל – אבן הראשה – עליה מבוססת שיטת מישרים הינה שהצדק (במובנו הרחב ביותר) הוא "המלך", בעוד המשפט הינו האמצעי – ורק האמצעי – לעשיית צדק. משפט בלא צדק – כגוף ללא נשמה.

צדק משפט מישרים

שמו של המכון "מישרים"  לקוח מספר משלי , המיוחס לשלמה מלך ישראל, אשר נתפס במסורת היהודית כסמל לחוכמה ולמשפט:

אָ֗ז תָּ֭בִין צֶ֣דֶק וּמִשְׁפָּ֑ט וּ֝מֵישָׁרִ֗ים כׇּל־מַעְגַּל־טֽוֹב׃

המושג "מישרים" מוזכר מספר פעמים יחד עם "צדק" ו "משפט"  כביטוי ל"מעגל טוב":

צדק – מסמל את השאיפה המוסרית לפתרון מחלוקת בדרך הוגנת- כל צד לפי מה שמגיע לו.

משפט – את האמצעי באמצעותו ניתן לנהל את ההליך ההכרעתי במטרה לממש את אידיאל הצדק.

מישרים – מסמל את הדרך הישרה, המהירה והיעילה, ללא משקעים או גבנונים ("הלך למישרים").

לתיאום פגישת יעוץ צרו קשר